Xiaomi ve Redmi Akıllı Cep Telefonları

2010 yılında Pekin’de kurulan Çinli teknoloji markası Xiaomi kısa sürede popülarite kazandı. Bir çok Çin markası gibi rekabetçi fiyatlarıyla piyasada yer buldu. Xiaomi; akıllı cep telefonu, dizüstü bilgisayar, robot süpürge, akıllı saat, bluetooth kulaklıklarıyla evrensel markalar arasında yer edinmiştir. Ayrıca Apple, Samsung ve Huawei‘den sonra kendi geliştirdiği ceptelefonu yonga özelliklerine sahip dördüncü şirkettir.

İlk Xiaomi akıllı cep telefonu Ağustos 2011’de Çin’de piyasaya sürülmüştür. Android tabanlı MIUI işletim sistemine sahiptir. Yaklaşık 3 yıl gibi kısa bir sürede, Çin’in en büyük akıllı telefon markası olmuştur. Ekim 2019’da, aylık aktif MIUI kullanıcı sayısı 300 milyona erişmiştir.

Xiaomi İsminin Anlamı Var Mı?

Xiaomi (Çince yazılışı : 小米), Xiao ve Mi kelimelerinin birleşiminden oluşmuştur. Bu kelimeler ‘küçük pirinç’ veya ‘küçük darı’ anlamlarına gelmektedir. Markanın sloganı “en tepeyi hedeflemeden önce, küçük şeylerden başla” gibi çok anlamlı bir prensibe sahiptir.

Xiaomi – Redmi – POCO

Redmi Markalaşma Süreci

Temmuz 2013‘te uygun fiyatlı cep telefonu serisi olarak satışa sunulan Redmi on milyonlarca satış başarısı yakaladı. Xiaomi 2019 yılında, akıllı cep telefonu giriş ve orta seviyesi için Redmi ‘yi markalaştırdı ve Xiaomi’nin alt markası haline getirdi. Günümüzde ise, giriş seviyesi olarak Redmi, orta seviyede Redmi Note ve üst segmentte Redmi K serisi olarak satış gerçekleştirmektedir.

Markanın tercih sebeplerinin başında fiyat rekabetçiliği gözüküyor olsa bile, bataryada önemli yer edinmektedir. Akıllı Cep telefonu batarya ömrü ve uzun süre şarjı bitmeyen cihazlar arasında devrim niteliği taşımaktadır. Büyük ekranlı cihazların uzun ömürlü batarya ile buluştuğu markadır.